کروات خونین
حدودا یک نقدی را آماده کردم از بازی جدید HITMAN
ما را همراهی کنید.
ورود مأمور 47 در سال 2016 دقیقا مطابق انتظار به نظر می رسد! اما چه انتظاری؟ مشخصا انتظار از هیتمن، باز گذاشتن دست گیمر در طراحی قتل به شیوهای منحصر به فرد است. یادمان باشد که کشتن در هیتمن فقط معطوف به از میان برداشتن یک سری دشمن نمی شود بلکه تمام لذت این فرنچایز در خلق یک اثر هنری از نحوه کشتن خلاصه شده است. هیتمنی که خود به وجود آورنده یک سبک نوین در دنیای گیم به حساب می آید اکنون باز می گردد تا در 6 امین حضور خود خون تازه ای را وارد رگهای این ژانر کند.
از آنجا که نام بازی جدید، هیتمن است (بدون هیچ پسوندی)، در نگاه اول این باور را به وجود می آورد که با یک بازسازی از سری اولیه هیتمن طرف هستیم درحالی که داستان بازی به وقایع بعد از Absolution می پردازد. بازی با یک پیش درآمد (prologue) آغاز می شود، جایی که مأمور 47 جوان به عنوان آموزش، اولین قرارداد خود را دریافت کرده است تا قابلیت خود را به عنوان یک قاتل (Assassin) نشان دهد. در این پیش درآمد قادر خواهید بود سر و وضع خود را به شکل یک افسر دریایی تغییر دهید و وارد یک جشن ساحلی شوید تا به این نحو خود را به اولین هدف نزدیک کنید. اما در واقع این پیش درآمد تنها حکم یک پیش غذای لذیذ را دارد که اشتهای ما را برای وعده اصلی چند برابر میکند.
پس از این پیش درآمد است که نخستین مرحله بازی با حرکت دوربین روی فرش قرمز و با ورود مأمور 47 به کلاپ محل برگذاری یک نمایش مد (fashion show) آغاز می شود. نمای بعدی حضور تعداد زیادی NPC را به تصویر می کشد که از ورودی کلوپ تا محل قدم زدن مدلها را، پر کرده اند. یک لوکیشن پر زرق و برق که جزئیات در آن بیداد می کند. به غیر از ورودی اصلی، ورودی های فرعی مانند اتاقک زیرشیروانی و زیرزمین جهت ورود مخفیانه مأمور 47 به کلاپ تعبیه شده است. همچنین به غیر از پلتفرمی که مدل ها بر روی آن در حال نمایش هستند می توانید به محل گریم مدلها نیز سرکی بکشید تا شاید از آن به نفع نقشه خود استفاده کنید. از سوی دیگر، محل فرود هلیکوپتر و همچنین قایق تندرویی که در لنگرگاه کوچک منتهی به محوطه بیرونی کلاپ دیده می شود، راههای گریز از معرکه را به ذهن متبادر میکند.
اتاقک کوچکی هم بالای ساختمان بلند کنار محل نمایش دیده می شود که به نظر نقطه ی مناسبی برای یک اسنایپر حرفه ای است! دیگر چه می خواهید؟ به نظر IO Interactive همه جزئیات را برای خلق یک اثر هنری فراهم کرده است. اثر هنری که قرار است با خون Victor Nivikov و Dalia Margolis به عنوان اهداف مامور 47، رنگ آمیزی شود. از اینجا به بعد همه چیز به دستان گیمر سپرده می شود که بخواهد اثر خود را با کشت و کشتاری چشم بسته همراه با چاشنی اکشن خلق کند و یا قصد داشته باشد با روشی زیرکانه بدون سر و صدا هدف را ازمیان بر دارد.
هرکدام از مراحل بازی در یک لوکیشن مشخصی جریان دارد. البته در هر مرحله چند مأموریت متفاوت قرار داده شده است که به شما اجازه میدهد تا هر مأموریت را در ساعت خاصی از روز انجام دهید. بنابراین به مانند آنچه در MGS V دیدیم، قرار است از هر لوکیشن چند مرتبه در ساعات مختلف روز در روند گیمپلی استفاده شود. همچنین از جمله اطلاعات دیگری که از گیمپلی بازی به دست آمده است، حضور تعدادی NPC خاص در مپ بازی است که مشاهدهگر (Observer) نام دارند و قادرند مأمور 47 را حتی با وجود لباسهای مبدلش نیز بشناسند. همچنین به غیر از انجام مأموریتهای اصلی، سیستم قراردادها (Contracts) نیز در بازی گنجانده شده است که طی آن قادر خواهید بود تعداد زیادی هدف را به عنوان قرارداد از میان بردارید.
حتی اگر سازندگان هیتمن 2016 در هیچ چیز نوآوری به خرج نداده باشند، مطمئنن در نحوه عرضه بازی به اندازه کافی متفاوت عمل کرده اند. ابتدا قرار است یک نسخه اولیه از بازی در تاریخ 11 مارچ به بازار عرضه شود که شامل 3 لوکیشن و 6 مأموریت است. سپس دنباله بازی به صورت پخش سریالی بین ماههای اپریل و ژوئن عرضه می شوند که هرکدام متشکل از مرحله و لوکیشن مخصوص به خود است.
در نهایت می توان گفت اگر از سری هیتمن تا به امروز لذت برده اید، بی شک از هیتمن اپیزودی نیز لذت خواهید برد، چرا که IO Interactive اصالت بازی را حفظ کرده است و همچنان ابتکار عمل در نحوه به پایان رساندن مأموریتها به دست گیمر است. البته باید اذعان داشت که در گیمپلی بازی نوآوری چشمگیری دیده نم یشود، اما نسبت به قسمتهای قبل، گیمپلی در لوکیش نهایی به مراتب بزرگتر و پرجزئیات تر رخ میدهند که نشان دهنده پیشرفت نسبی بازی است. بیصبرانه منتظر هستیم تا در مارچ سال جاری همراه با هیتمن، امضای هنری خود را در پای اولین قرارداد مأمور 47 ثبت کنیم.
- ۹۴/۱۲/۰۵
- ۱۰۶۹ نمایش