تابلویی هنری از یک افسانه
به جرأت می توان گفت که سبک پلتفرمر بخش عمده ای از محبوبیت خود را مدیون بازیساز خوش ذوق فرانسوی میشل آنسل (Michel Ancel) و اثر هنری اش یعنی مجموعه Rayman است. تقریباً هرگاه نقش عناوین پلتفرمر در بین بازیکنان کمرنگ و مورد بی اعتنایی قرار گرفته، او با عرضه یک نسخه جدید از این سری، توانسته جانی تازه ای به این سبک ببخشد. اما در مقابل این همه خدمات، حق این بازی آنطور که باید و شاید ادا نشده است! نمونه بارز این ادعا، آخرین نسخه از این سری یعنی Rayman Origins است که در سال 2011 منتشر شد و یک اثر فوق هنری، بی نقص و سرشار از ایده های خلاقانه بود، اما نتواست انتظارات ناشر را برآورده کند و نتیجه این می شود که آینده این عنوان دوست داشتنی در هاله ای از ابهام قرار گیرد.
رونمایی از Rayman Legends در E3 سال 2012، هم یک خبر خوش و هم یک خبر ناراحت کننده بود. با نمایش خیره کننده این بازی در طول نمایشگاه، می توان گفت که به نوعی یک جهش برای عناوین پلتفرمر خواهد بود، اما از طرفی Ubisoft به نوعی دوستداران بازی را تنبیه کرده و این عنوان جدید را تنها برای کنسول Nintendo در نظر گرفته بود. دلیل این عملکرد، تضمین فروش بازی بود که در نسخه قبلی با وجود تمامی شایستگی ها، نتوانسته بود حتی خرج خود را بازگرداند. به همین دلیل آن ها با Nintendo قرارداد بستند تا ناکامی های گذشته تکرار نشود.
به واقع....
- ۰ نظر
- ۳۰ بهمن ۹۱ ، ۰۸:۵۶
- ۹۱۳ نمایش