وبسایت خبری تحلیل بازی

GR-NewS
وبسایت خبری تحلیل بازی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان

مصاحبه با استیو پاپوتسیس از Visceral Games

دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۱، ۰۶:۴۱ ب.ظ

بازی Dead Space 3 از جمله عنوان هایی است که علاقه مندان زیادی را منتظر خود نگه داشته است. به تازگی Xbox World Magazine مصاحبه ای را با آقای استیو پاپوتسیس (Steve Papoutsis) تهیه کننده این بازی انجام داده که نظر شما را به آن جلب می کنیم.

XWM: چالش اصلی شما برای ترساندن بازیکنان چه بوده است؟
پاپوتسیس: یکی از چالش های بسیار مهمی که ما پیش رو داریم، این است که همه چیز را تازه نگه داریم. ما اکنون در حال ساخت نسخه سوم این سری از بازی ها هستیم و باید چیزهایی را در آن قرار بدهیم که موجب ناامیدی بازیکنان نشود. ما از المان هایی برای ترساندن در دو نسخه قبلی بهره بردیم و دیگر نباید از آن ها در این نسخه استفاده کنیم. ما قصد نداریم در این بازی از راه های گذشته بازیکنان را بترسانیم. تازه نگه داشتن این اتفاقات برای ما بسیار مهم است.
XWM: قسمت صداگذاری در بازی های شما بسیار مورد توجه قرار می گیرد و از اهمیت زیادی برخوردار است. آیا در این قسمت از حقه های جدیدتری استفاده کرده اید؟
پاپوتسیس: یکی از کارهایی که ما در قسمت ضبط صدا انجام داده ایم، این است که فضاسازی بهتری در بازی صورت بگیرد. اگر به موسیقی نگاه کنید، متوجه می شوید که از Dead Space 1 تا این نسخه چقدر تغییر کرده است. در دو نسخه قبلی ما موسیقی های ملودیک تری داشتیم. در نسخه سوم به این موضوع توجه کردیم که ایده های قبلی را بیش از پیش کامل تر کنیم و موسیقی رابط خوبی میان شخصیت اصلی و روند بازی باشد. ما می خواهیم بازی در این قسمت فراتر از عناوینی باشد که تا کنون ساخته ایم. ما می خواهیم که یک بازی Quad-A داشته باشیم!XWM: بازی Quad-A چیست؟
پاپوتسیس: همه مردم می گویند که بازی های AAA چیزی است که باید به صورت معمول ساخته شوند. به همین دلیل اکنون بازی های AAA بسیار زیادی در بازار موجود هستند. ما می خواهیم که بازی ای فراتر از یک عنوان AAA خلق کنیم. ما می خواستیم که به مرحله بعد برویم. به همین دلیل می گوییم که در حال ساخت یک بازی Quad-A هستیم.
XWM: به چه صورت یک دنیای برفی را به شکل محیط های داخلی نسخه های قبلی ترسناک درست کردید؟
پاپوتسیس: ما از خودمان پرسیدیم که چه چیزی باعث پیشرفت بازی می شود و ما را به جلو می برد؟ با همین سوال به طوفان و برف رسیدیم و جواب خودمان را در آن دیدیم. همچنین ما در آن زمان به Concept بخش Tau Volantis نیاز داشتیم. دنیای برفی بازی به سرعت به ما ایده های جالبی مانند ترس از سرما را داد، اما فکر کردیم که از راه های دیگری نیز می توان مردم را ترساند. شما از داخل یک طوفان سهمگین نمی توانید چیزی را ببینید. نمی بینید که در جلوی شما چه اتفاقی در حال رخ دادن است. هیچ وقت نمی دانید که چه چیزی به سمت شما خواهد آمد. این ها المان هایی هستند که باعث می شوند تا در بازی بترسید. راه رفتن روی برف و صدای یخ هایی که می شکنند، فضای ترسناکی را به وجود می آورد.XWM: پس این المان ها در گیم پلی بازی نقش دارند؟
پاپوتسیس: این ها از همان مکانیزم هایی هستند که سعی کردیم با پیاده سازی صحیح آن ها، بازی خوبی داشته باشیم.
XWM: آیا بخش Co-op را برای Dead Space 3 اضافه کردید که ترس موجود در آن را انتقال دهید؟
پاپوتسیس: ما می خواستیم یک Co-op واقعی را خلق کنیم که بسیار متفاوت باشد و تجربه تازه ای را با دوستانتان بدست بیاورید. امیدواریم با فضای ترسناک بازی، بازیکنان بیشتر با هم ارتباط برقرار کنند. این ارتباط ها باعث می شوند تا احساس جالبی در بازی به وجود بیاید. شرایط آب و هوایی و اتفاقاتی که در بازی رخ می دهند، یک رابطه بسیار منحصر به فرد را بین بازیکنان به وجود می آورند.
XWM: در Dead Space 3، ما شاهد دشمنان انسان نیز خواهیم بود. آیا این موضوع کمی تکراری نیست؟
پاپوتسیس: این موضوع به داستان بازی برمی گردد و به روند تکامل این سری از بازی ها ارتباط دارد. می دانستیم که اضافه شدن چنین قسمتی به بازی، ممکن است باعث ناراحتی خیلی از طرفداران شود، اما سعی کردیم که این قسمت ها نیز به شکلی از کار دربیایند که بازیکنان فرصت تازه ای برای تجربه بخش ها بدست بیاورند. چون بعد از این قسمت، به احتمال زیاد دیگر آیزک (Isaac) را برای مدتی نخواهید دید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۱۰/۱۱
  • ۵۲۸ نمایش
  • امین اصغرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی