مصاحبه اختصاصی gr-news با Gunner Wright صداپیشه و بازیگر شخصیت Issac Clarke
مصاحبه ی اختصاصی با Gunner Wright که در شماره ی ۴ مجله ی الکترونیکی gr-news pluse:دیجیتال منتشر شد هم اکنون در سایت نیز موجود است و در ادامه میتوانید آن را مطالعه کنید. Gunner Wright مردی است خوش تیپ که هیچ ترسی از مصاحبه ندارد. او مردی است که فعالیتهایش شاید به نظر خیلی از مردم به شدت خطرناک باشد. او از سه سالگی با یک موتور Honda QA 50 کوچک موتور سواری میکرده. پدرش موتور سوار بوده و این دلیلی محکم برای Gunner بود که رشتهی پدرش را ادامه دهد..
او چند سال به موتور سواری پرداخت و سپس تغییری در شغلش داد.شغلی که شاید از نظر فیزیکی به اندازهی موتورسواری خطرناک نباشد، اما از نظر اقتصادی به مراتب خطرناک تر است: بازیگری! او در ابتدا وقتی برای همکاری با Dead Space فراخوانده شد فکر میکرد کارش در حد یک تبلیغ است. او سر انجام یک نمایش تبلیغی بود که مدیر برنامههایش با او تماس گرفت و او را برای Dead Space فراخواند. او برای صداگذاری به استودیو رفت و کارش را انجام داد. او حتی مطمئن نبود که این کار برای یک بازی کامپیوتری است. اما به هر ترتیب بعد از دو ماه او استخدام شد و در نقش Isaac Clark قرار گرفت. این یک تجربهی فوقالعاده برای Gunner بود. او به عنوان قهرمان اصلی بازی Dead Space یعنی Isaac Clark نقش آفرینی میکرد او دربارهی معطلی برای Dead Space 2 میگوید: فیلمبرداری Dead Space 2 حدود نه ماه بعد انجام شد. چون مدت زمان زیادی طول کشید تا تونستن من رو وارد سیستم کامپیوتریشون کنن. موفقیت Dead Space 2 باعث شد تا علاقهمندان بیصبرانه منتظر نسخهی بعدی این بازی باشند. فضای مردهی ۳ این بار هم بازگشت و Gunner بار دیگر در نقش Isaac Clark قرار گرفت و باید به مبارزه با نکرومورفها میپرداخت. آقای Gunner Wright بازیگر برجسته ی هالیوود متولد ۱۹۷۳ و پیشتر به خاطر فیلم علمی تخیلی LOVE محصول سال ۲۰۱۱ مشهور است.وی همچنین در فیلمهای J.Edgar با بازی لئوناردو دکاپریو،G.I Joe : The Rise Of Cobra و The Losers ایفای نقش کرده است.پس از مکاتبه ی مستقیم با آقای Gunner،وی خیلی سریع جواب مارا داد و آمادگی خود برای مصاحبه را اعلام کرد.در ادامه میتوانید مصاحبه ی ما با بازیگر نقش Issac Clark را مطالعه کنید. قبل از هر چیزی تشکر می کنیم که این فرصت رو در اختیارمون قرار دادید و باید بگم باعث افتخار ماست که باشما مصاحبه داشته باشیم gr-news: شخصیت آیزاک در نسخه ی اول هیچ گونه شخصیت پردازی نداشت و حتی حرف نمی زد. قبل از شروع ساخت Dead Space 2 و آغاز همکاری با Visceral آیا با نسخه ی اول Dead Space آشنایی داشتید؟ چی شد که تغییرات ظاهری به آیزاک اضافه شد و این شخصیت چگونه شکل گرفت و ساخته و پرداخته شد؟ Gunner: من خیلی با Dead Space آشنا نبودم. وقتی قرار شد با EA/ Visceral کارمون رو شروع کنیم، اونها متن دیالوگها رو بهم دادن و مشغول انجام کارهامون شدیم تا به هدفی که داشتیم برسیم. gr-news: با توجه به تغییراتی که در شخصیت آیزاک به وجود اومده بود شکل دادن به شخصیت چقدر سخت بود؟ gr-news: چی شد که شما به عنوان صداپیشه ی آیزاک انتخاب شدید؟ آیا به غیر از شما گزینه های دیگری نیز برای ایفای این نقش وجود داشتند ؟ gr-news: نظر شما در مورد دیگر شخصیت های فرعی این سری چیست؟ آیا شخصیت هایی همچون الی و یا کارور به خوبی در بازی گنجانده شده اند؟ Gunner: هم Ellie Langford و هم John Carver به خوبی شخصیتپردازی شده بودند و بازیگرایی که نقششون رو بر عهده داشتن به بهترین نحو ممکن کار کردن. گیمفا: اگر بخوایید شخصیت آیزاک کلارک رو توی یک کلمه معرفی کنید اون کلمه چیه؟ Gunner: اون کلمه ((Survivalist)) خواهد بود. (Survival به معنی ابقا میباشد. پسوند –ist یعنی کسی که بقایش ادامه دارد و به اصطلاح به سختی از بین میرود –مترجم) gr-news: این تجربه ی اول شما در مشارکت برای ساخت یک بازی ویدیویی بود. چقدر از اون راضی بودید و آیا دوست دارید صداپیشگی دربازی های دیگری رو هم تجربه کنید ؟ gr-news: بنظر شما سری دد اسپیس چقدر در تحول و یا تکامل ژانر ترس در بازیهای ویدئویی نقش داشته؟ gr-news: در حین کار بر روی این بازی اصلا ترسیدید؟ گیمفا: آیا دوست داشتید در محیطی شبیه آن چه در بازی دیدیم حضور داشته باشید و شخصا با نکرومورف ها مبارزه کنید ؟ gr-news: بازیهای کامپیوتری دوست دارید؟ gr-news: قرار نیست فیلمی از سری Dead Space ساخته بشه؟ اگر این اتفاق بیوفته دوست دارید نقش اول این فیلم باشید؟ gr-news: در اون صحنهای که یک سوزن وارد چشم Isaac Clark میشه چه حسی داشتید؟ gr-news: وقتی مردم با شما روبرو می شوند بیشتر شما را با نقش هایی که در سینما و تلویزیون بازی کردید به یاد می آورند یا با آیزاک کلارک؟ gr-news: Dead Space 3 پایان سری فضای مرده بود یا هنوز هم می تونیم در آینده منتظر نسخه های دیگری از اون باشیم؟ gr-news:با کشور ایران چقدر آشنایی دارید؟ Dead Space در ایران طرفداران بسیاری دارد. اگر صحبت خاصی با این طرفدارا دارید خوشحال می شیم بشنویم.
Gunner: نمیشه گفت اونقدر سخت. اما یک فشار واقعا زیادی روی ما بود. چون نسخهی اول این بازی شدیدا پر طرفدار بود و شاید برای طرفدارا این سوال پیش میومد که اصلا Isaac Clark نیازی به صحبت کردن داره یا نه! به همین دلیل ما کار خیلی سختی داشتیم تا بتونیم کارمون رو به خوبی پیش ببریم و موفقیت نسخهی قبل رو تکرار کنیم.
Gunner: سوال خیلی خوبیه. چند نفر دیگه هم روی شخصیت Isaac صدا گذاری کرده بودن. ولی شاید اصلیترین دلیلی که باعث شد من انتخاب بشم این بود که من تونستم به تهیهکنندهها جنبهی انسانی Isaac رو بیشتر نشون بدم. Isaac Clark یه ابر قهرمان خاص و بزرگ نیست. اون یه آدم عادیه مثل همهی ما که ناخودآگاه تو وحشتناکترین موقعیتها قرار گرفته.
Gunner: من واقعا از کار برای بازیهای کامپیوتری لذت میبرم و دوست دارم باز هم اون رو تجربه کنم. مشارکت من با Dead Space یه تجربهی عالی بود.
Gunner: من فکر میکنم Dead Space ویژگیهای یک بازی ترسناک رو تونست در قالب یک داستان قوی به طرفدارا القا کنه. اینطور به نظر میرسید که این یه فیلمه قویه که به صورت بازی درومده.
Gunner: البته که ترسیدم… ولی به نظرم نکتهی هیجان انگیزش همین ترسیدنه!
Gunner: خب من از مردن میترسم. ولی این کارو تو بازی به خوبی انجام میدم!
آره… اخیرا Borderlands 2 رو خیلی بازی کنم.
Gunner: خیلی دوست دارم که اینطور بشه یه فیلم ازش ساخته بشه و بتونم نقش Isaac Clark رو بازی کنم.
Gunner: (میخندد) واقعا سخته به اون صحنه نگاه کرد!
Gunner: بیشتر من رو به عنوان Isaac Clark میشناسن یا Captain Lee Miller از فیلم علمی-تخیلی Love.
Gunner: من خیلی دوست دارم که بازم بتونم برای Dead Space نقش آفرینی کنم. امیدوارم که استقبال از DS3 به حدی باشه که EA/Visceral مجاب شه تا باز هم با فضای مرده به دنیای بازی برگرده.
Gunner: خیلی دربارهی ایران نمیدونم. من خیلی خوشحالم که میبینم Dead Space طرفدارای زیادی از ایران داره. برای همهی کسایی که تو کشور شما سری بازیهای Dead Space رو دنبال کردن، امیدوارم از DS3 لذت ببرن. از همهی حمایتهاشون شدیدا ممنونم. با بهترین آرزوها برای همهی شما.
- ۹۲/۰۱/۰۷
- ۹۲۱ نمایش