وبسایت خبری تحلیل بازی

GR-NewS
وبسایت خبری تحلیل بازی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان

نگاهی به کنترلر‌ Xbox One

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱ ب.ظ
 


در کنار شکل ظاهری و قدرت سخت افزاری یک کنسول بازی، کنترلرهای آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. Microsoft در کنار معرفی Xbox One کنترلر جدید این کنسول بازی را نیز به نمایش درآورد که در مقایسه با Xbox 360 با تغییراتی همراه بوده است. بسیاری از خبرگزاری ها توانستند از نزدیک با کنترلر جدید این کنسول کار کنند و با قابلیت های جدید آن آشنا شوند. در ظاهر نکته خاصی دیده نمی شود، اما وقتی آن را در دست می گیرید، متوجه تغییرات خواهید شد. برای اینکه افراد مختلف بتوانند با قابلیت های جدید این کنترلر ‌آشنا شوند، دمویی برای آن طراحی شده بود که به وسیله PC اجرا می شد.

2 ماه پیش Sony تنها کنترلرهای جدید PS4 را نمایش داد و این در حالیست که Microsoft نه تنها کنسول جدیدش را به شکلی کامل نشان داد، بلکه اجازه کار با کنترلرش را هم داد. طراح کنترلرهای جدید Xbox One که در ناسا نیز فعالیت کرده، به این موضوع اشاره می کند که آن ها برای طراحی کنترلرهای این کنسول بیش از 40 مدل مختلف را طراحی کرده اند که هدف تمامی آن ها تطابق بهتر کنترلر با دست بازیکنان بود و اینکه بتوانند تجربه جدیدی از بازی کردن را به همراه داشته باشند. در جریان معرفی Xbox One اشاره هایی به تغییرات این کنترلر شد که از بین آن ها Dynamic Impulse Triggers بیش از پیش خودنمایی می کرد، اما این قابلیت چه چیز جالبی برای این کنترلر به همراه داشته است؟

کاملاً مشخص است که Microsoft در طراحی کنترلر جدید به تمام بازخوردها توجه کرده و سپس تصمیم گرفته تا چیزی خلق کند که تمام نیازها را جوابگو باشد. از مزایای این کنترلر، قابلیت شخصی سازی آن است. یکی از دموهایی که برای تست این کنترلر ساخته شده بود، حالتی FPS بود که در آن یک سلاح مجازی را به بازیکن می سپرد. به وسیله ماشه سمت راست، می توانستید با این سلاح تیراندازی کنید، اما در زمان تیراندازی مشاهده می کردید که کنترلر میزان لگدی که سلاح به همراه دارد را شبیه سازی و به بازیکن منتقل می کند. میزان واکنش این کنترلر نسبت به نوع سلاح تغییر می کند و شاهد بیشتر و یا کمتر شدن آن خواهید شد.

در دموی دیگری که به نمایش درآمد، بازیکنان یک دست را در صفحه مشاهده کردند که می تواند از قدرت های جادویی ویژه ای مانند توپ‌ های آتشین استفاده کند. زمانی که شما این جادوها را اجرا می کنید، احساس انفجار به کنترلر منتقل می شود و تکانی را در مرکز آن حس خواهید کرد که به سمت انگشتان شما حرکت می کند. بیشتر کسانی که با این کنترلر کار کرده اند، می گویند که این قابلیت دوم بسیار شگفت انگیز طراحی شده است. وقتی استارت اتومبیلی را با دکمه Y می زنید، کنترلر به حالت روشن شدن تکان می خورد یا اگر خودرو داخل چاله ای بیفتد، یک سمت کنترلر تکان می خورد.

اما هیجان انگیزترین چیزی که قابلیت DIT به این کنترلر اضافه کرده، حس ضربان قلب است که البته چندان جدید هم نیست و در گذشته نمونه های آن را در کنترلرهای PSone و PS2 برای سری Silent Hill طراحی کرده بودند. حال در Xbox One این قابلیت به شکل مستقیم از Padها شروع می شود و به سمت کناره های کنترلر حرکت می کند. همچنین D-Padهای این کنترلر نیز احساس راحتی بیشتری را به همراه دارد و Microsoft با حذف D-Padهای قدیمی و جای باتری که در پشت کنترلر Xbox 360 وجود داشتند، کنترلر خوش دست تری را به کاربران ارائه کرده است. کنترلر Xbox One سبک تر است و وزن مناسب آن در هنگام بازی کردن، حس لذت بخشی به همراه دارند. Analog Stickهای این کنترلر نیز با تغییرات خوبی همراه بوده و حس فشار دادن آن ها بسیار جالب تر شده است. به احتمال زیاد در E3 امسال تجربه عملی ای از این کنترلر را در بازی های مختلف به دست خواهد آمد و ما نیز اطلاعات بیشتری را در اینباره منتشر خواهیم کرد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۳/۱۳
  • ۴۱۱ نمایش
  • امین اصغرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی