کنسول ها و بازی های نسل جدید در راه هستند و اکثر سازندگان بازی هایی در تقابل با سینما تولید می کنند. Quantum Break یکی از این عناوین است که توسط استودیوی Remedy خالق سری Max Payne و Alan Wake ساخته می شود. قرار است که یک سریال تلویزیونی به صورت همزمان با عرضه QB پخش شود، مثل کاری که بازی Defiance انجام داد. به هر حال، نمایش های اولیه این بازی انحصاری کنسول نسل بعد Microsoft تا کنون فوق العاده بوده و Remedy می خواهد مرز بین تلویزیون و بازی را محو و جهانی را خلق کند که هر چیزی بر دیگری اثر متقابل دارد. داستان بازی در منطقه ای تخیلی در شمال شرقی آمریکا به نام Riverport رخ می دهد.
جایی که در آزمایشگاه دانشگاه آن یک آزمایش سفر در زمان، اشتباه پیش رفته و طی حادثه ای، به 3 شخصیت اصلی بازی یعنی بث وایلدر (Beth Wilder)، جک جویس (Jack Joyce) و پل سرن (Paul Serene) قدرتی می دهد تا بتوانند کنترل زمان را بدست بگیرند. مثلاً یکی از آن ها می تواند آینده را ببیند و با توجه به آن، تصمیماتی را در زمان حال بگیرد که در سرنوشت داستان موثر است. به نظر می رسد که سوژه کنترل در زمان QB ایده خوب و نابی است که کمتر در بازی ها مورد توجه قرار گرفته و می تواند منجر به خلق گیم پلی هیجان انگیزی شود. گفته می شود که Remedy با سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (CERN) در زمینه نوشتن داستان بازی مشورت کرده تا مضمون آن با نظریه های فیزیکی امروز مطابقت داشته باشد.

همانطور که گفته شد، تم اصلی QB زمان است و آقای سم لیک (Sam Lake) کارگردان بازی می گوید: "داستان بازی، درباره سفر در زمان با تهدید جدی از بین رفتن بعد آن، همراه است." حتی در تریلر بازی شاهد این موضوع بودیم که پس از یک انفجار، زمان تحت یک ناهنجاری (Time Anomaly) برای چند دقیقه ای متوقف می شود و همین امر به جک کمک می کند تا دختری را نجات دهد. لیک همچنین اشاره می کند که: "موارد زیادی هستند که بازی و سریال را به یکدیگر ربط می دهند. با این وجود، ما بازی ای نمی سازیم که شما در آن بتوانید ماجراجویی خود را انتخاب کنید. یک داستان قوی به چند شاخه ضعیف تر انشعاب پیدا می کند. برای ما، این شبیه به یک داستان قوی است که به روش های متعددی بر اساس کارهای شما روایت می شود."
با این حال، فیلمنامه اصلی QB بر اساس کارهای شما دچار تغییر نمی شود، ولی با انتخاب های بازیکن در سیستم اتصالات در زمان (Junctions in Time) اجازه یک سری انحرافات داستانی داده می شود و همچنین شما قسمت کارگردانی شده منحصر به فرد خود را در خلال سریال نیز خواهید دید. این لحظات بزرگ در بازی و سریال با سکانس های عظیم و به یادماندنی ای همراه خواهند بود. شایان ذکر است که شما حتی می توانید کنترل شخصیت بد، یعنی پل را هم به عهده بگیرید و آینده ای خاص را برای بازی رقم بزنید. هر چند تماشا کردن سریال برای انجام بازی زیاد لازم نیست، ولی گفته می شود که دیدن صحنه های Live-Action سریال اطلاعات زیادی برای مشاهده محتواهای بازی می دهند. لیک می گوید: "ما از تجربه های Alan Wake و Max Payne 3 استفاده کردیم و در حال خلق چیزی به نام "تجربه نهایی Remedy" هستیم." تا کنون نمایش های QB نمایانگر داستان، نورپردازی و جلوه های ویژه آن بیانگر قدرت تجربه تازه این استودیو هستند. این بازی به صورت انحصاری برای Xbox One در سال 2014 منتشر می شود.
